Počet hráčů: 2
Věk: 6 – 99 let
Čas: 15 minut
Obsah: 2 herní desky, 2 sady po 15 dřevěných dílcích, 1 bodovací deska, 2 figurky, 2 sady po 15 kartách zadání
Princip hry: Hráči mají stejnou desku se stejnými dílky. Otočí se 2 karty zadání: podle nich musí hráči přemístit své dílky tak, aby napodobili rozložení zobrazené na kartách. Hráči hrají najednou a dílky posouvají vždy o jedno pole, na volné místo. Když si jeden z hráčů myslí, že zadání splnil, zastaví se hra a spočítají se body.
Cíl hry: Jako první nasbírat 50 bodů.
Příprava hry: Každý hráč si vezme desku a 15 dřevěných dílků: 1 tygra, 3 opice, 2 lemury, 2 gepardy, 3 modré listy, 4 zelené listy. Náhodně položte 15 dílků na desku tak, aby jedno pole zůstalo volné.
Roztřiďte karty zadání podle barev. Zamíchejte každý balíček. Vytvořte 2 balíčky a položte je lícem dolů doprostřed mezi hráče. Položte bodovací desku vedle a umístěte na první políčko 2 figurky.
Pravidla hry: Nejstarší hráč otočí jednu kartu zadání z každého balíčku. Oba hráči hrají ve stejnou chvíli.
Přemísťují dílky na své desce tak, že je posouvají vždy na volné pole, aby vytvořili stejné pořadí obrázků, jako je zobrazeno na zelené a / nebo modré kartě.
Zelené karty zobrazují kombinace některých dílků na desce. Modré karty zobrazují pozice některých dílků vůči jiným dílkům. Jakmile si jeden z hráčů myslí, že má hotovo, oznámí konec kola odpočítáváním: „3, 2, 1… STOP“.
Po ukončení odpočítávání se již hráči nesmí dotýkat své desky a spočítají se body.
Počítání bodů:
- Pro zelené karty zadání: získáváme body zobrazené na kartě, pokud se povede splnit zobrazený úkol.
- Pro modré karty zadání: získáváme body zobrazené na kartě v každém případě, kdy na desce splníme zobrazený úkol.
Hráči spočítají získané body za kolo a posunou své figurky na bodovací desce o odpovídající počet políček. Poté začíná nové kolo.
Pozn.:
- Hráči mohou splnit úkol ze zelené karty, úkol z modré karty nebo oba.
- Pokud hráč nesplní žádný úkol, nepočítá si žádné body.
- Pokud hráč, který zastavil kolo nakonec nemá splněný žádný z úkolů, posouvá se na bodovací desce o jedno pole zpět.
Konec hry: Jakmile jeden z hráčů dojde na bodovací desce na políčko 50, vyhrává hru.
Modré karty zadání: Na modrých kartách zadání je cílem umístit jeden dílek vedle jiného. Dílky musí být hned vedle sebe: nad sebou, pod sebou, vlevo nebo vpravo. Úhlopříčně to neplatí.
1 bod za každý dílek „opice“, který je vedle dílku „geparda“.
Zelené karty zadání: Na zelených kartách zadání je úkolem umístit několik dílků na desce.
Seřadit 3 dílky: přímo vedle sebe, v daném pořadí, svisle nebo vodorovně.
Seřadit 4 dílky: přímo vedle sebe, v daném pořadí, svisle nebo vodorovně.
Seřadit 4 dílky „zelených listů“ vodorovně nebo svisle a poté umístit z jedné strany dílek „tygra“ a z druhé strany řadu 3 dílků „opice“.
Obklopit dílek „tygra“ 4 dílky „zelených listů“.
Umístit 2 dílky „geparda“ do 2 protilehlých rohů (vlevo nahoře a vpravo dole nebo vpravo nahoře a vlevo dole).
Umístit 3 dílky „opice“ do 3 rohů (jakýchkoliv).
Seřadit úhlopříčně 4 dílky „zelených listů“ (jakákoliv úhlopříčka).
Umístit 4 dílky „zelených listů“ doprostřed desky.
Počet hráčů: 3 – 6
Věk: 7 – 99 let
Obsah: 20 karet se zadáním (120 obrázků), 1 kostka, 26 stavebních hranatých žetonů, 4 stavební kulaté žetony, 20 vítězných žetonků, 1 přesýpací hodiny na 45 vteřin
Cíl hry: Mít na konci hry co nejvíce bodů.
Příprava hry: Zamíchejte karty se zadáním a vytvořte z nich balíček lícem dolů doprostřed mezi hráče. Vedle položte stavební žetony hranaté i kulaté, přesýpací hodiny a vítězné žetonky.
Pro hru ve 3 nebo 6 hráčích: odeberte 2 karty zadání (z balíčku karet), aby každý z hráčů mohl stavět stejný počet obrázků během hry.
Pravidla hry: Začíná nejstarší hráč a poté se pokračuje ve směru hodinových ručiček. Vytáhne jednu kartu zadání a hodí kostkou, která mu určí, který obrázek na kartě ostatní hráči musí hádat. Např.: na kostce padne červená strana, musí uhádnout červený obrázek.
Poté položí kartu lícem dolů před sebe. Pozor, ostatní hráči nesmí kartu vidět.
Otočí se přesýpací hodiny a hráč má 45 vteřin, aby ostatním postavil daný obrázek a oni ho uhádli. K tomu používá stavební žetony, pomocí kterých skládá tvar na stole tak, aby ostatní hráči mohli uhádnout, o jaký obrázek z karty zadání se jedná.
Ostatní hráči se snaží co nejrychleji uhádnout, jaký je to obrázek: mohou hádat, kolikrát chtějí. Dokud někdo neřekne správnou odpověď, hráč, který staví, nesmí ani mluvit ani dávat nápovědy a pokračuje ve stavbě.
Jakmile některý hráč řekne správnou odpověď, stavitel otočí kartu zadání, aby to potvrdil všem hráčům. Hráč, který uhádl obrázek, získává vítězný žetonek a hráč, který stavěl, získává kartu zadání.
Pokud nikdo neuhádl, o jaký obrázek se jedná, dříve, než uplynul čas na přesýpacích hodinách: nikdo nezískává vítězný žetonek. Karta zadání se vyřadí ze hry.
Pozn.:
- Pokud se hráči přou o to, kdo řekl správnou odpověď dříve, je na hráči, který staví, aby rozhodl o tom, kdo byl rychlejší.
- Hráč, který staví, nesmí mluvit ani předvádět to, co je na obrázku, aby tím napovídal ostatním.
- Hráč, který staví, používá tolik stavebních žetonů, kolik chce, a může je libovolně otáčet.
Poté začíná nové kolo hry. Stavební žetony se rozmístí doprostřed mezi hráče a připraví se přesýpací hodiny. Další hráč vytáhne novou kartu zadání a je na něm, aby postavil obrázek, který budou ostatní hráči hádat.
Konec hry: Hra končí, jakmile není v balíčku žádná další karta zadání. Hráči spočítají své body: 1 bod za vítězný žetonek a 1 bod za kartu zadání. Hráč, který získal nejvíce bodů, se stává vítězem hry! Pokud nastane remíza mezi více hráči, vyhrává ten, který během hry získal nejvíce karet zadání.
Počet hráčů: 2 – 4
Věk: 7 – 99 let
Obsah: 4 herní desky, 1 látkový pytlík, 35 kartiček „míst“, 4x 10 žetonů „pirátů“, 4 žetony „truhly“
Kdo bude prvním pirátem, který najde cestu ke svému schovanému pokladu uprostřed ostrova? Posouvejte piráty jednoho po druhém tak, abyste vytvořili kříž, který určí místo skrýše. Snadná a strategická hra na pohyb v prostoru.
Princip hry: Desky hráčů jsou jako mapy k pokladu a pomocí žetonů pirátů hráči vytvoří kříž, který je nasměruje k umístění pokladu. Žeton „truhly“ je položen uprostřed desky a hráči musí posouvat žetony pirátů jeden po druhém, dokud nemají svisle i vodorovně řadu pirátů okolo své truhly.
Cíl hry: Jako první najít svůj poklad.
Příprava hry: Každý hráč:
- Vezme si jednu desku, kterou položí před sebe.
- Vybere žeton „truhly“, který položí na jedno ze čtyř šedých políček na desce podle označení místa vyznačeného na žetonu truhly.
- Vezme si sadu 10 žetonů pirátů, které rozmístí po 2 nebo po 3 na lodě ve 4 rozích desky.
Kartičky „míst“ se dají do pytlíku.
Pravidla hry: Nejmladší hráč začíná a stává se „aktivním“ hráčem, poté se hraje ve směru hodinových ručiček.
V každém kole hry, aktivní hráč vytáhne kartičku „místa“ z pytlíku, vybere si mezi přední a zadní stranou kartičky a nahlas řekne ostatním hráčům, jaké místo vybral.
Kartičky představují jedno z 8 míst znázorněných na desce hráčů:
Když je místo aktivním hráčem oznámeno, všichni hráči mohou přemístit jeden nebo více žetonů „pirátů“ na políčko představující toto místo.
Přesuny:
- Přesuny jsou možné pouze o jedno políčko: místo musí být vedle žetonu „piráta“.
- Přesuny jsou možné svisle, vodorovně nebo úhlopříčně.
- Hráč se může rozhodnout, že přesun nevyužije.
- Žeton „piráta“ nesmí přeskočit jiný žeton „piráta“.
- Není možné mít na jednom políčku „místa“ více než jeden žeton piráta.
Speciální kartičky:
Kromě 8 míst zobrazených na desce jsou ještě 4 speciální kartičky:
Aktivní hráč vybere místo mezi 8 možnými.
Na ostrově se také nacházejí krokodýli, kteří zpomalují postup pirátů.
Když se vytáhne kartička s krokodýlem, všichni hráči, kromě toho, který kartičku vytáhl, musí odstranit jeden ze svých žetonů „pirátů“, který se nachází v oblasti krokodýla na kartičce (šedé skály, zelená džungle nebo žlutá pláž) k políčku předchozí oblasti: z šedé na zelenou, ze zelené na žlutou, ze žluté do lodě.
V tomto příkladě: hráč přemístí svůj žeton 1, 2 nebo 3 na žluté políčko.
Když jsou přesuny uskutečněné, kartička se vyřadí ze hry a je na řadě další hráč, který ve svém tahu vytáhne kartičku z pytlíku.
Pozn.: pokud už v pytlíku není žádná kartička, všechny vyřazené kartičky se vrátí dovnitř.
Kolo po kole si hráči rovnají své žetony „pirátů“ na své desce.
Konec hry: Vyhrává hráč, kterému se jako prvnímu povede srovnat své žetony „pirátů“ do dvou řad, které se kříží u žetonu „truhly“.
Počet hráčů: 2 – 4
Věk: 5 – 10 let
Obsah: 1 herní deska s otáčecím kolotočem, 17 žetonů „dětí“, 10 žetonů „střapců“, 2 kostky
Princip hry: Děti milují kolotoče, ale především sní o tom, že získají střapce. Tah po tahu děti nastupují na atrakci. Ve svém tahu, hráči hodí 2 kostkami a vyberou si hodnotu jedné z nich, aby mohli zatočit kolotočem a umístit své vlastní postavy před políčko střapců.
Cíl hry: Získat co nejvíce střapců.
Příprava hry: Deska se položí doprostřed mezi hráče. Pozor, kolo, které představuje kolotoč musí být dobře zarovnané s políčky atrakce. Žetony „střapců“ jsou položeny na hromádce vedle políčka „střapce“ na desce. 2 kostky jsou položeny vedle.
Každý hráč si vybere žetony „dětí“ se stejnou barvou na pozadí. Při hře ve 4 hráčích: každý si bere 3 žetony. Při hře ve 3 hráčích: každý si bere 4 žetony. Při hře ve 2 hráčích: každý si bere 5 žetonů.
Všechny žetony se zamíchají, stranou „dětí“ dolů, poté se položí do fronty ze sebe před „vstupní“ políčko kolotoče. Žetony se poté otočí, stranou s dětmi nahoru.
Pravidla hry: Začíná hráč, který má narozeniny neblíže, poté se pokračuje ve směru hodinových ručiček.
Ve svém tahu provede hráč následující akce v tomto pořadí:
1) Nastoupí na kolotoč
- Pokud je jedno místo na políčku vedle vstupu, hráč nechá nastoupit 1. postavu z fronty na kolotoč.
- Pokud tam jsou volná dvě místa, nechá nastoupit první 2 postavy z fronty. První z fronty nastoupí dospodu políčka.
Poté se všechny žetony ve frontě posunou ke vchodu.
2) Zatočí kolotočem
Hráč hodí 2 kostky, poté otočí kolotočem. Kolotoč se otáčí ve směru hodinových ručiček. Hráč vybere hodnotu jedné ze dvou kostek a otočí kolotočem o takový počet políček.
Po otočení kolotoče hráči zkontrolují, jestli vyhráli žeton „střapce“ a jestli děti musí vystoupit z kolotoče.
Výstup z kolotoče:
- Pokud se 1 postava nachází vedle východu, musí vystoupit z kolotoče a postavit se na konec fronty, aby mohla znovu nastoupit na kolotoč.
- Pokud se 2 postavy nachází vedle východu, musí vystoupit z kolotoče a postavit se na konec fronty, aby mohly na kolotoč znovu nastoupit. Postava, která vystupuje jako první je ta, která se nachází blíže ke kraji.
Získání střapce:
- Pokud se 1 postava nachází vedle políčka „střapce“, hráč, kterého je tato postava, získává žeton „střapce“.
- Pokud se 2 postavy nachází vedle políčka „střapce“ (políčko, kde se nachází, má 2 atrakce), hráči, kterým tyto postavy patří, si střihnou (kámen, nůžky, papír). Vítěz získává žeton „střapce“.
- Pokud je výsledek střihání nerozhodný, hráči hru opakují, dokud není jeden vítěz.
- Pokud 2 postavy v políčku patří jednomu hráči, není potřeba střihat a hráč získává žeton „střapce“.
Hráč, který vyhrál střapec, si ho vezme a položí před sebe.
Konec hry: Hra končí, když jeden z hráčů získá poslední žeton „střapce“. Ten, který jich získal nejvíce, vyhrává hru.
Věk: 7-99
Počet hráčů: 2-4
Čas hry: 15 minut
Obsah: 4 hrací desky, 4 sady 6 žetonů "omezení", 4 hrací figurky "žraločího mláděte", 1 hrací deska "žraločího táty", 1 hrací kostka, 120 kostek "ryb".
a 1 látkový sáček.
Táta žralok bere své malé děti na lekci rybaření. Kdo bude hvězdou hodiny? V každém tahu mladí žraloci chytají 4 ryby, ale nemusí si je všechny nechat. Každý hráč bude muset chytře vybírat, aby zaplnil co nejvíce políček na své hrací desce. Snadná a divoká strategická hra!
Jak hra funguje: Hráči mají 7 tahů, aby se pokusili zaplnit co nejvíce políček na své rybářské desce kostkami "ryb".
V každém tahu hráči uloví 4 ryby, ale kvůli omezením ve hře si možná nebudou moct nechat všechny a mohou být nuceni některé z nich dát tátovi žralokovi. Pokud hráč dokončí řadu ryb na své desce, může se pokusit vzít si některé ryby od táty žraloka zpět. Na konci hry se body udělují pouze za dokončená políčka.
Cíl hry: Dokonči co nejvíce políček.
Sestavení hry: Každý hráč si vybere desku a vezme si "malého žraloka" a 6 žetonů "omezení", které k němu patří. Každý hráč umístí svou desku před sebe a položí 6 žetonů "omezení" na hrací plochu v náhodném pořadí na políčka s čísly 1 až 6. Poté umístí svou hrací figurku "malého žraloka" na hrací plochu číslo 1.
Do sáčku, který je položen uprostřed hráčů, se vloží 120 kostek rybiček. Hrací deska "táta žralok" a kostka se položí stranou.
Počet hráčů: 1 – 6
Věk: 5 – 99 let
Čas: 15 minut
Obsah: 6 loto destiček, 36 žetonů, 4 karty ročního období a 1 látkový sáček
Cíl hry: Jako první mít doplněnou svou loto destičku.
Před hrou: Prohlédněte si, jakou barvu mají jednotlivá roční období.
Otočte každou kartu ročního období, abyste si mohli prohlédnout ovoce, zeleninu a další prvky odpovídající jednotlivým ročním obdobím:
Prohlédněte si 5 barevných koleček na loto destičkách. Každá barva odpovídá jednomu ročnímu období.
Příprava hry: Každý hráč si vybere jednu loto destičku a položí si ji před sebe. Doprostřed stolu položte 4 karty ročních období, lícem nahoru a látkový sáček s 36 žetony.
Pravidla hry: Nejmladší hráč začíná. Vytáhne si žeton z látkového sáčku. Snaží se najít, ke kterému ročnímu období vytažený obrázek patří. Hráč otočí pouze jednu vybranou kartu ročního období.
- Pokud je odpověď správná, vytažený obrázek se nachází na otočené kartě. Hráč si tedy může tento žeton umístit na svou loto destičku, na místo odpovídající barvy.
- Pokud na své destičce nemá kolečko v barvě ročního období, které odpovídá vytaženému žetonu, vrátí hráč žeton zpět do sáčku. Na řadě je další hráč.
- Pokud je odpověď špatná, vytažený obrázek se nenachází na otočené kartě. Hráč vrátí žeton zpět do sáčku. A hraje další hráč.
První hráč, který bude mít destičku doplněnou, vyhrává hru.
Počet hráčů: 1 – 6
Věk: 5 – 99 let
Čas: 15 minut
Obsah: 6 loto destiček, 49 žetonů, 7 karet přírodního oblasti a 1 látkový sáček
Cíl hry: Jako první mít doplněnou svou loto destičku.
Před hrou: Prohlédněte si, jakou barvu mají jednotlivé přírodní oblasti.
Otočte každou kartu přírodní oblasti, abyste si mohli prohlédnout zvířata, která zde žijí:
Prohlédněte si 5 barevných koleček na loto destičkách. Každá barva odpovídá jedné přírodní oblasti.
Příprava hry: Každý hráč si vybere jednu loto destičku a položí si ji před sebe. Doprostřed stolu položte 7 karet přírodních oblastí, lícem nahoru a látkový sáček s 49 žetony.
Pravidla hry: Nejmladší hráč začíná. Vytáhne si žeton z látkového sáčku. Snaží se najít, ke které přírodní oblasti vytažené zvíře patří. Hráč otočí pouze jednu vybranou kartu přírodní oblasti.
- Pokud je odpověď správná, vytažený obrázek se nachází na otočené kartě. Hráč si tedy může tento žeton umístit na svou loto destičku, na místo odpovídající barvy.
- Pokud na své destičce nemá kolečko v barvě přírodní oblasti, které odpovídá vytaženému žetonu, vrátí hráč žeton zpět do sáčku. Na řadě je další hráč.
- Pokud je odpověď špatná, vytažený obrázek se nenachází na otočené kartě. Hráč vrátí žeton zpět do sáčku. A hraje další hráč.
První hráč, který bude mít destičku doplněnou, vyhrává hru.
Věk: 7 – 99 let
Obsah: 1 herní deska, 9 dřevěných dílků a jeden dřevěný oslík
Cíl hry: Vysvobodit oslíka z desky.
Pravidla hry: Umístěte dílky podle předlohy.
Postupně posunujte dílky tak, abyste je přemístili a uvolnili cestu pro oslíka. Oslík musí vyjít jedinou cestou v dolní části herní desky.
Pouze oslík může během hry opustit herní desku.
Žádný dílek nesmí být přemístěn jinak než posunutím. Zadní část každého dílku stále zůstává na desce.
2 řešení se nachází na konci návodu ke hře.
Věk: 5 – 99 let
Obsah: 30 oboustranných karet zadání, 2 draví krokodýlové, 10 pilířů, 7 prken (5 malých a 2 velké), 1 herní deska na dně krabice
Cíl hry: Přejít na druhý břeh řeky, aniž byste narazili na krokodýly.
Pravidla hry: Položte herní desku (dno krabice) před sebe. Vyberte si kartu zadání. Úroveň obtížnosti stoupá od 1 do 3.
Na herní desku položte pilíře tak, jak je zobrazeno na kartě se zadáním.
Dále umístěte krokodýly podle karty se zadáním.
Vezměte si prkna zobrazená na kartě se zadáním.
Vytvořte cestu postavením mostu, který bude začínat u šipky označené číslem 1 a končit u šipky označené číslem 2.
Stavba mostu: Abyste mohli postavit most, je potřeba využít pilíře. Jedno prkno může být umístěno mezi:
Okraj krabice a pilíř
2 pilíře
Již položené prkno a okraj krabice
Již položené prkno a pilíř
Mezi dvě již položená prkna
Prkno musí být pevně umístěno: nesmí se kývat.
Prkno může být položeno v libovolném směru.
Prkno nesmí:
- Být položeno přes krokodýla, ani částečně.
- Být položeno pouze na jeden pilíř nebo pouze na jedno již položené prkno.
- Být položeno na dva okraje krabice.
Vytvoření cesty
Jediná souvislá cesta mezi okrajem krabice a druhým okrajem tvoří most pomocí prken.
Cesta smí dojít k jednomu nebo dvěma jiným okrajům krabice (jiný, než u kterého začíná a u kterého končí).
Je souvislá také v případě, že dva pilíře nesoucí prkna se dotýkají (pouze pokud jsou přímo vedle sebe).
Každé zadání má pouze jedno řešení!
Řešení se nacházejí na konci návodu ke hře.
Věk: 3 – 6 let
Počet hráčů: 2 – 5
Čas: 15 minut
Obsah: 1 deska „Bob“, 24 žetonů s obrázky
Bob má mlsný jazýček a nespokojí se se vším, co se mu nabídne. Podaří se vám najít všechny věci, které spolkl? Hra na paměť a spolupráci pro nejmenší.
Princip hry: Bob rád všechno sní, ale ne vždy. Hráči položí žetony Bobovi na stůl a zavřou krabici. Krabicí se zatřese a znovu se otevře. Bob toho využije a některé žetony spolkne (spadnou Bobovi do chřtánu, na dno krabice). Společně se hráči snaží zjistit, které z žetonů zmizely.
Cíl hry: Zjistit, co všechno Bob spolkl.
Příprava hry: Z krabice se vše vyndá a deska s Bobem se umístí dovnitř. Žetony s obrázky se umístí vedle.
Pravidla hry: Hráči společně vyberou 3 až 10 žetonů. Položí je jeden po druhém vedle sebe na desku Bobovi stůl a řeknou, co na kterém obrázku je. Poté se zavře krabice. Jeden z hráčů hýbe krabicí do všech stran: nejprve do stran (obrázek 1) a poté svisle (obrázek 2).
Poté se krabice opět položí na stůl a otevře se.
Všichni společně se snaží vyjmenovat žetony, které Bob spolkl (ty, které zmizely v otvoru jeho pusy). Když si hráči myslí, že řekli všechny zmizelé žetony, ověří se to zvednutím desky s Bobem.
Pokud hráči řekli všechny předměty, které byly spolknuty, vyhráli!
Konec hry: Můžete si zahrát tolik her, kolik chcete. Můžete se také pustit do různých úrovní obtížnosti:
Obtížnost 1: položte 3 žetony na stůl.
- Pokud hru vyhrajete (všechny předměty jste řekli), pokračujte následující úrovní.
- Pokud nevyhrajete, zkuste to znovu.
Obtížnost 2: položte 4 žetony na stůl.
- Pokud hru vyhrajete, pokračujte následující úrovní.
- Pokud nevyhrajete, zkuste to znovu.
Obtížnost 3: položte 5 žetonů na stůl.
A tak dále, až položíte 10 žetonů na stůl.