Věk: 6-10
Počet hráčů: 2-4
Obsah: 36 karet
Cíl hry: Být první, kdo vytvoří tři zvířecí rodiny.
Jak hra funguje: V této hře se rodina skládá ze 3 karet. Buď to jsou tři karty s různými zvířátky ve stejně barvě nebo stejná zvířátka v jiných barvách. Příklady:
Sestavení hry: zamíchejte karty a rozdejte 3 každému hráči. Zbytek karet položte doprostřed do balíčku, lícem dolů.
Jak hrát: Nejmladší hráč (hráč A) začíná, následuje ho další hráč ve směru hodinových ručiček. První hráč (hráč A) se zeptá libovolného hráče (hráč B), jestli nemá specifické zvířátko nebo specifickou barvu (např. modrý medvěd, fialová liška, …)
Pokud hráč B má požadovanou kartu, musí ji dát hráči A, ten se poté ptá opět hráče B nebo někoho jiného na další karty.
Pokud hráč B kartu nemá, musí odpovědět “Jdi rybařit!” a hráč A si musí vzít kartu z balíčku.
Pokud si hráč vytáhne kartu, kterou požadoval, řekne “Šťastný výběr!”. Hráč ukáže kartu, kterou si vytáhl z balíčku ostatním hráčům, kteří ji zkontrolují. Poté pokračuje dál a ptá se opět ostatních hráčů po určité kartě, kterou potřebuje.
Pokud karta, kterou vytáhne z balíčku není ta, kterou požadoval, řekne “Špatný výběr!”. Poté hráč A svůj tah končí a hra pokračuje na dalšího hráče.
Jakmile některý z hráčů utvoří celou rodinu 3 členů, řekne “Rodina!” (3 karty stejné barvy/ 3 karty stejných zvířat). Hráč své 3 karty položí na stůl, aby je ostatní viděli a pokračuje ve hře.
Upozornění:
Aby se hráč mohl někoho zeptat na určitou kartičku, musí již vlastnit kartičku se stejným zvířátkem/barvou.
Pokud má hráč po “špatném výběru” kartu, která mu umožňuje dokončit rodinu, řekne to ostatním, položí ji na stůl a tím pro něj tah končí.
Všechny karty, ze kterých jsou tvořeny rodiny hráčů, musí být viditelné po celou dobu hry.
Jakmile hráč nemá žádné karty v ruce, vezme si novou z balíčku.
Pokud nejsou žádné další karty v balíčku, hra pokračuje bez balíčku, dokud někdo nevyhraje.
Konec hry: Jakmile hráč dokončí dostatek rodin hra končí a stává se vítězem!
Počet rodin potřebných k vítězství:
5 rodin, pokud hrají 2 hráči
4 rodiny, pokud hrají 3 hráči
3 rodiny, pokud hrají 4 hráči
VĚK: 4 - 10 let
POČET HRÁČŮ: 2- 4
OBSAH HRY:
40 KARET
CÍL HRY:
Jako první sestavte svoji hudební skupinu s 1 bubeníkem, 1 baskytarista,
1 zpěvákem a 1 pianistou
JAK HRA FUNGUJE: Musíte vytvořit hudební skupinu s 4 různými
muzikanty. Abys toto zvládl, musíš prvně chytit jejich oblíbenou rybu,
abys upoutal jejich pozornost.
SESTAVENÍ HRY: Vytvořte 4 hromádky, jednu pro každý typ hudebníka:
bubeník, pianista, zpěvák a baskytarista. Hromádky by měly být
umístěné v řadě, lícem nahoru, doprostřed mezi hráče. Zamíchejte ‘rybí’
karty a položte je na hromádku lícem dolů. Potom otočte první tři karty
a položte je do řady na stranu, lícem nahoru.
POSTUP HRY:
Začíná nejmladší hráč, po něm následují ostatní hráči po směru
hodinových ručiček. Hráč si vezme jednu ze 3 již otočených ‘rybích’
kartiček a položí ji před sebe, lícem nahoru.
Poté otočí novou ‘rybí’ kartičku a položí ji na
místo karty, kterou si vzal předtím. Pomocí karty,
kterou si právě vzal může hráč najmout
muzikanta.
NAJMUTÍ MUZIKANTA
Pokud má hráč před sebou rybu potřebnou k
najmutí hudebníka, vezme si kartu hudebníka a
vrátí ‘rybí’ kartičku zpět na spod balíčku. Poté se
hra přesouvá na dalšího hráče. Během svého tahu
hráč může najmout pouze jednoho muzikanta z
balíčku. Jakmile kartu muzikanta někdo vezme
objeví se nová kartička muzikanta. Hráči mohou
najmout pouze
Jednoho muzikanta podle jeho nástroje (např.
pouze jednoho bubeníka)
Jednoho muzikanta během svého tahu
Pokud hráč nemá správnou ‘rybí’ kartičku
potřebnou k najmutí muzikanta, hra se posouvá
na dalšího hráče.
Speciální ‘rybí’ kartičky: Většina kartiček jsou s
oblíbenými rybami muzikantů. Jsou zde ale další
dva typy kartiček:
Chobotnice: lahodná pochoutka, která zvládne
nahradit jakoukoliv jinou rybu.
Rybářský prut: umožňuje hráči ukrást ‘rybí’
kartičku, kterou chce, od jiného hráče. Jakmile
tuto kartičku použije, vrací jí na spod balíčku.
Konec hry: Jakmile některý z hráčů dokončí svoji
4 člennou skupinu hudebníků, stávají se vítězem
hry.
VĚK: 4 - 12 let
POČET HRÁČŮ: 2- 5
OBSAH HRY:
36 KARTIČEK (2X18)
CÍL HRY:
Buď nejrychlejší hráč, který najde kartičku se stejnými siluetami, jako
kartička s obrázky.
SESTAVENÍ HRY: Rozdělte 18 kartiček se siluetami a 18 kartiček s
obrázky a zamíchejte každý balíček. Rozložte na stůl všech 18 kartiček
se siluetami lícem nahoru a vedle položte 18 kartiček v hromádce lícem
dolů.
POSTUP HRY:
KJeden hráč, například ten nejstarší, bude určen jako velitel: tento hráč
bude celou hru otáčet kartičky s obrázky z balíčku.
Jakmile jsou všichni hráči připraveni a dávají pozor, otočí jednu
kartičku s obrázky tak, aby ji všichni viděli.
Každý hráč kouká na kartičky se siluetami a snaží se najít tu, která
pasuje na otočenou kartičku s obrázky.
První hráč, který si myslí, že našel správnou kartičku se siluetami, položí
na ní svůj ukazováček a zakřičí ‘Similix!’.
Pokud hráč zvolil správnou kartičku, vyhrává
kartičku s obrázky a položí ji před sebe. Kartička
se siluetami zůstane na stejném místě a hra
pokračuje.
Pokud hráč vybral špatnou kartičku, kolo
pokračuje bez něj: ostatní dále hledají správně
pasující siluety. Jakmile některý z hráčů najde
správnou kartičku, vyhrává kartičku s obrázky a
hra pokračuje do dalšího kola.
Pokud nikdo není schopen kartičku najít, vrátí se
kartička s obrázky zpět na spod balíčku.
Na začátek nového kola hráč, který má otáčet
kartičky, čeká na ostatní, aby dávali pozor. Potom
otáčí další kartičku s obrázky... takto to pokračuje
do té doby, než nezbývají žádné kartičky.
Důležité: Ke každé kartičce s obrázky pasuje
pouze jedna kartička se siluetami.
Konec hry: Hra končí, když už nezbývají žádné
kartičky s obrázky. Vyhrává ten, kdo má nejvíce
kartiček s obrázky!
Další varianta hry: Otočte naopak kartičky s
obrázky lícem nahoru a vyskládejte je na stůl.
Poté postupně otáčejte kartičky se siluetami a
hledejte správně pasující kartičky s obrázky.
DJ05088
COLOR CONNECT
Věk: 6 - 99
Počet hráčů: 4 - 6 v týmech po dvou
Obsah: 6 barevných tabulek, 70 ilustrovaných karet
Cíl hry: Vyhrajte 10 černobílých ilustrovaných karet
představením si stejné barvy jako spoluhráč.
Příprava hry:
Utvořte týmy po 2 hráčích. Každý hráč si vezme
barevnou tabulku a
drží ji v ruce barevnými stranami otočenými od
ostatních
hráčů.
Zamíchejte karty a položte je na hromádku lícem dolů
doprostřed mezi
hráče.
Jak hrát:
První karta z hromádky se otočí a položí doprostřed
stolu.
Všichni hráči si současně vyberou barvu ze své tabulky,
o které si myslí, že pasuje ke kresbě na kartě. Oddělí ji
od jiných barev a schovají, dokud si ostatní hráči
nevyberou.
Když jsou všichni hráči připraveni, ukážou ostatním
hráčům barvu, kterou si vybrali a vysvětlí proč.
• Pokud si hráči ze stejného týmu vybrali shodnou barvu,
tým vyhrává kartu.
• Pokud si hráči ze stejného týmu nevybrali shodnou
barvu, tým ztratí kartu, kterou již vyhrál (pokud nějakou
vyhrál) a je vyřazen.
• Pokud vyhraje více než jeden tým, vezme kartu ve hře
jeden z týmů a ostatní
si vezmou kartu (karty) z hromádky těsně pod ní, aniž by
se podívali.
Hráči si vezmou své barevné tabulky zpět a pak otočí další
kartu.
Konec hry:
Jakmile tým vyhraje 10 karet, vyhrává hru.
Pokud je remíza, hrajte, dokud někdo nevyhraje.
DJ05089 Hádej, kdo jsem
Věk: 6–99 let
Počet hráčů: 4–6, v týmech po 2.
Obsah hry: 56 karet
Hráči "A" vybírají kartu "postavy" a snaží se pomocí gest a mimiky napodobit postavu, kterou mají vylosovanou. Jejich spoluhráči musí uhodnout, o jakou postavu jde, přičemž se mohou řídit barvou karty na stolu, na které jsou obrázky pantomi
Koncept hry: Karty "postav" zobrazují postavy v různých barvách a mají každá své jméno.
red = Robert • Blue = Betty • Yellow = Yolanda • Green = Greg
Hráči "A" vybírají kartu "postavy" a snaží se pomocí gest a mimiky napodobit postavu, kterou mají vylosovanou. Jejich spoluhráči musí uhodnout, o jakou postavu jde, přičemž se mohou řídit barvou karty na stolu, na které jsou obrázky pantomim.
Příprava hry: Rozdělte hráče do dvojic. Každý tým se skládá z jednoho hráče, který bude pantomimou postavy (hráč "A"), a druhého hráče, který bude hádat postavu (hráč "B"). Náhodně vyberte 10 karet s pantomimou a položte je obrázkem nahoru doprostřed stolu, aby byly viditelné pro všechny hráče. Zbývající karty s pantomimou nechte na hromádce lícem dolů vedle stolu. Stejně tak zamíchejte karty s postavami a vytvořte z nich hromádku vedle pantomimických karet.
Přehled hry: Každý z hráčů „A“ si vybere jednu kartu „postavy“, podívá se na ni a položí ji lícem dolů. Jeho partner (hráč „B“) se snaží uhodnout, kterou postavu si vybral. Jakmile jsou všichni hráči připraveni, hráči „A“ začnou napodobovat gesta postav na „karetních pantomimách“ na stole, které odpovídají barvě jejich karty. Hráči „A“ pokračují v napodobování gest, dokud jejich partner neuhodne jméno postavy pouze pomocí gest. Každá postava má pouze jedno správné jméno. Hra se zastaví, když hráč „B“ vysloví jméno a karta „postavy“ hráče „A“ se otočí a zkontroluje.
Pokud je odpověď správná, tým získává kartu „postavy“. Pokud je odpověď špatná: V případě hry s 2 týmy: Kartu „postavy“ získá tým, který hádal správně. V případě hry s 3 týmy: Tým, který udělal chybu, vypadává ze hry a zbylé 2 týmy pokračují v hraní.
V případě, že jeden z týmů odpoví správně, získává kartu "postavy". Pokud odpoví špatně, musí svou kartu "postavy" odevzdat druhému týmu. Zbývající karty "postav" se odkládají stranou a na stůl se položí nových 10 karet "pantomimy". Začíná se nové kolo hry a hráči "A" a "B" si vymění své role.
Ukončení hry: Hra končí, když některý tým dosáhne celkově 5 bodů, což znamená, že získal 5 karet "postav".
Princip hry: Na kartách jsou vyobrazena zvláštní imaginární zvířata, která mají hlavu jednoho zvířete a tělo druhého. Vaším cílem je co nejrychleji poskládat skutečná zvířata.
Najděte kartu mezi ostatními kartami na stole, která Vám dovolí vytvořit skutečné zvíře s jednou částí zvířete z karty, která byla právě otočena.
Cíl hry: Nasbírat co nejvíce karet.
Příprava hry: Karty pořádně zamíchejte. Položte náhodnou kartou doprostřed stolu tak, aby na ni všichni hráči dobře viděli. Ostatní karty odložte stranou lícem dolů na hromádku.
Průběh hry: Začíná nejmladší hráč, dále se hráči střídají po směru hodinových ručiček. První hráč otočí první kartu z balíčku lícem nahoru a položí ji na stůl tak, aby na ni všichni hráči viděli. Všichni hráči hrají najednou a snaží se najít kartu na stole, která vyobrazuje hlavu a/nebo tělo zvířete z karty, která byla právě otočena. (Čím déle hra trvá, tím více karet na stole bude.)
Když hráč najde kartu s druhou polovinu těla zvířete z karty, která byla právě otočena, ukáže na ni nebo oznámí, jaké zvíře našel.
Ostatní hráči ověří správnost odpovědi. Pokud hráč zvíře správně našel, vezme si kartu na kterou ukázal. Karta, která byla otočena nově z balíčku zůstává dál ležet na stole. Pokračuje další hráč a otáčí novou kartu.
Je možné, že pomocí několika karet na stole bude možné doplnit zvířata z karty, která byla právě otočena. V takovém případě mohou být vyhrány všechny karty, jedním nebo několika hráči.
Pokud hráč najde kartu, která může doplnit obě zvířata z právě otočené karty zároveň, vyhrává hráč tuto kartu a jednu bonusovou kartu náhodně vybranou z balíčku.
Pokud se hráč splete a určí špatné zvíře, nechává kartu na stolu a jako trest musí odevzdat jednu z jeho již vyhraných karet a dát ji naspod balíčku. Ostatní hráči můžou dále hledat.
Pokud žádná karta na stole nepovoluje doplnit zvíře z právě otočené karty, zůstává karta na stole s ostatními kartami. Jakmile skončí jedno kolo, tahá další hráč a hraje se kolo nové.
Konec hry: Hra končí, když v balíčku nezbývá žádná karta. Každý hráč spočítá, kolik karet získal. Hráč s nejvyšším počtem karet vyhrává.
Věk: 6-99 let
Počet hráčů: 2-5 let
Obsah: 5 dinosauřích karet, 5 barevných karet, 50 hracích karet
Cíl hry: Získat co nejvyšší počet bodů na konci hry.
Příprava hry: Vyndejte dinosauří a barevné karty, každé samostatně zamíchejte a položte na stůl do dvou balíčků. Každý hráč si vezme jednu kartu z každého balíčku, na které se podívají tak, aby je ostatní neviděli. Karty, které se nepoužijí, odložte na stranu opět tak, aby je nikdo neviděl. Tyto karty ukazují hráčovu barevnou a dinosauří „misi“. Za každou kartu v hráčově ruce, která na sobě bude mít stejnou barvu nebo dinosaura, získá hráč na konci hry 1 bod. Hra se hraje v několika kolech: během těchto kol získávají hráči karty a během každého tahu, se hráč rozhodne, jakou jednu kartu si ponechá, než předá svoje karty v ruce hráči po levici. Zamíchejte hrací karty a rozdejte karty podle počtu hráčů:
- 4 karty pro každého hráče při hře 2 hráčů
- 6 karty pro každého hráče při hře 3-4 hráčů
- 5 karty pro každého hráče při hře 5 hráčů
Ostatní hrací karty položte do balíčku doprostřed stolu obrázky dolu.
Průběh hry: Všichni hráči hrají zároveň: všichni hráči najednou vezmou jednu kartu ze své ruky, kterou si chtějí nechat a položí ji obrázkem dolu před sebe. Poté si všichni ukáží karty, které si nechali u sebe. Zbytek karet předají hráči po levici. V dalším kole si hráči opět vyberou jednu kartu, ukáží si ji a předají zbytek karet hráči po levici. Takto hra pokračuje do doby, než má každý hráč v ruce pouze jednu kartu. Tyto karty vezměte a odložte na stranu do konce hry. Pro druhé kolo hry opět hráčům rozdejte karty podle počtu hráčů. A kolo začíná jako předtím.
Poznámka: Při hře 3-5 hráčů hrajte 2 kola, při hře 2 hráčů 3 kola.
Konec hry: Na konci posledního kola si každý hráč spočítá body následujícím způsobem:
• 1 body za každou kartu, která má stejnou barvu jako vaše barevná karta
• 1 bod za každou kartu se stejným dinosaurem, jakého máte na vaší dinosauří kartě
• 1 bod za každou kartu, která má stejnou barvu jako barevná karta hráče po vaší levici
• 1 bod za každou kartu se stejným dinosaurem, jakého má hráč po vaší levici na jeho dinosauří kartě.
Hráč s nejvyšším počtem bodů vyhrává.
Motamo
Věk: 7-99 let
Počet hráčů: 4, 6 nebo 8 hráčů ve dvojicích
Cíl hry: Uhádnout všech 6 obrázků na kartě použitím jednoho slova pro popsání každého z nich.
Příprava hry: Zamíchejte karty a položte je doprostřed stolu obrázky dolu. Rozdělte se do týmů po 2 hráčích: hráči musí sedět naproti sobě. Jeden hráč z každého týmu si lízne kartu. Jejich spoluhráč kartu nesmí vidět.
Průběh hry: Sečtěte věk hráčů každého týmu. Nejmladší tým začíná, poté se hraje ve směru hodinových ručiček. Když je na týmu řada, hráč s kartou se snaží, aby jeho spoluhráč uhádl všech 6 obrázků na kartě. K popsání každého obrázku mohou použít jen jedno slovo. Začíná se s obrázkem v levém horním rohu.
- Pokud spoluhráč uhádne, pokračuje se na obrázek číslo 2, postupně až k obrázku číslo 6. Pokud tým uhádne správně všech 6 obrázků, získává kartu a tahá si další. Hráči si prohodí role a hrají dál.
- Pokud spoluhráč obrázek neuhádne, je na řadě další tým.
Poznámka 1: Pro získání karty je nutné uhádnout všech 6 obrázků v řadě. Při každém novém pokusu se začíná od obrázku č. 1 a musí pokračovat jeden obrázek po jednom.
Poznámka 2: Odpovědi musí být zkontrolovány hráčem z jiného týmu.
Konec hry: První tým, který získá 5 karet, vyhrává.
Motanimo
Věk: 5-10 let
Počet hráčů: 4 nebo 6 hráčů ve dvojicích
Cíl hry: Uhádnout všechny 4 obrázky na kartě použitím jednoho slova pro popsání každého z nich.
Příprava hry: Zamíchejte karty a položte je doprostřed stolu obrázky dolu. Rozdělte se do týmů po 2 hráčích: hráči musí sedět naproti sobě. Jeden hráč z každého týmu si lízne kartu. Jejich spoluhráč kartu nesmí vidět.
Průběh hry: Sečtěte věk hráčů každého týmu. Nejmladší tým začíná, poté se hraje ve směru hodinových ručiček. Když je na týmu řada, hráč s kartou se snaží, aby jeho spoluhráč uhádl všechny 4 obrázky na kartě. K popsání každého obrázku mohou použít jen jedno slovo. Začíná se s obrázkem v levém horním rohu.
- Pokud spoluhráč uhádne, pokračuje se na obrázek číslo 2, postupně až k obrázku číslo 4. Pokud tým uhádne správně všechny 4 obrázky, získává kartu a tahá si další. Hráči si prohodí role a hrají dál.
- Pokud spoluhráč obrázek neuhádne, je na řadě další tým.
Poznámka 1: Pro získání karty je nutné uhádnout všechny 4 obrázky v řadě. Při každém novém pokusu se začíná od obrázku č. 1 a musí pokračovat jeden obrázek po jednom.
Poznámka 2: Odpovědi musí být zkontrolovány hráčem z jiného týmu.
Konec hry: První tým, který získá 5 karet, vyhrává.
DJ05096Mysterix
Věk: 4–12let
Počet hráčů: 2–5
Délka hry: 10 min.
Obsah hry:54 karet (9 témat x 6 karet od každého tématu).
Cíl hry: Co nejrychleji nalézt „vetřelce“ (malý předmět nebo malé zvíře), který nepatří do obrázku na kartě.
Příprava na hru: Zamíchejte všech 54 karet a utvořte z nich balíček. Balíček položte obrázky dolů doprostřed stolu.
Průběh hry:
Začíná hrát nejstarší hráč, poté se hraje ve směru hodinových ručiček. Jakmile jsou všichni hráči připraveni a dávají pozor, hráč otočí první kartu z balíčku a položí ji obrázkem nahoru vedle balíčku tak, aby na ni všichni hráči dobře viděli. Všichni hráči hrají současně, dívají se na kartu a hledají, co na ni nepatří: malý předmět nebo zvíře, které neodpovídá tématu karty. První hráč, který si myslí, že našel zvíře nebo předmět, který na kartu nepatří, na něj položí ukazováček (aby ho ukázal ostatním hráčům) a řekne nahlas: „králík!“, nebo „bota“, apod.