Věk: 2,5 - 5 let
Obsah: 24 karet (12 rybek)
Cíl hry: Sestavit 4 rybky co nejrychleji.
Abyste v rybolovu uspěli, potřebujete celé rybky! Rychle, kdo jako první uloví všechny 4?
Pravidla hry: Doprostřed stolu rozložte 24 půlek rybek lícem dolů.
Pro nejmenší nebo při prvních hrách, můžete omezit počet rybek na stole (odstraněním obou částí rybek).
Všichni hráči hrají najednou a snaží se postavit co nejrychleji 4 rybky. Správně sestavená rybka má skvrnu jedné barvy!
Konec hry: První, kdo sestaví 4 rybky, vyhrává.
Věk: 2,5 – 5 let
Počet hráčů: 2 - 4
Obsah: 28 kulatých karet + 22 třídících karet
Cíl hry: Zbavit se všech svých karet.
Pomoz najít všem zvířátkům jejich skupinu! Mohou se spojit podle barvy nebo podle druhu zvířátka.
Pravidla hry: Zamíchejte čtvercové třídící karty a položte je do balíčku lícem dolu doprostřed stolu.
Zamíchejte kulaté karty a rozdejte je mezi hráče:
- 10 karet každému při hře ve 2 hráčích
- 9 karet každému při hře ve 3 hráčích
- 7 karet každému při hře ve 4 hráčích
Každý hráč si rozloží své karty lícem nahoru před sebe. Pokud nějaké kulaté karty zůstanou, jsou vyřazeny ze hry pro tuto hru.
Nejmladší hráč začíná, otočí první kartu z balíčku a položí ji vedle.
- Pokud je na kartě bílé zvířátko: může se přiřadit ke všem kartám se stejným zvířátkem nehledě na barvu, které má hráč před sebou.
- Pokud je na kartě barva: může se přiřadit ke všem kartám se zvířátkem dané barvy nehledě na druh zvířátka, které má hráč před sebou.
Pokud hráč nemá kulatou kartu, která odpovídá třídící otočené kartě, nic se neděje a na tahu je další hráč.
Poté další hráč otočí kartu atd.
Pozn.: Když už v balíčku není žádná karta, vezmeme všechny karty, zamícháme je a uděláme nový balíček.
Konec hry: Hra končí, když jeden z hráčů už nemá před sebou žádné karty a tím vyhrál hru.
Věk: 5 – 12 let
Počet hráčů: 2 – 5
Obsah: 54 karet (9 vzorů x 6 karet od každého vzoru)
Cíl hry: Nejrychleji najít „vetřelce“ (malou věc nebo zvířátko), který se schovává v odlišném vzoru.
Pravidla hry: Zamíchejte 54 karet a položte je do balíčku lícem dolů doprostřed stolu.
Průběh hry: Nejstarší hráč začíná. Poté se hraje ve směru hodinových ručiček. Když jsou všichni hráči připravení a soustředí se, otočí se první karta z balíčku a položí se vedla tak, aby na ni všichni hráči mohli dobře vidět. Všichni hráči hrají najednou a prohlížejí si kartu s cílem najít vetřelce: malou věc nebo zvíře, které nemá nic společného s motivem vzoru na kartě.
První hráč, který myslí, že vetřelce našel, ukáže na něj, aby ostatním ukázal, kde se nachází a nahlas řekne: „Koruna!“, „Kostka“ atd.
- Pokud má hráč pravdu a ostatní hráči se shodnou, že se opravdu jedná o vetřelce, získává kartu a položí si ji před sebe. Poté začíná nové kolo.
- Pokud se hráč zmýlí a ukáže na součást vzoru, a ne na vetřelce, kolo pokračuje bez něj. Ostatní hráči mohou pokračovat ve hledání vetřelce, ale tento hráč se již nemůže účastnit, ani získat kartu. Jakmile jeden z hráčů najde vetřelce, získává kartu a začíná nové kolo.
Pozn.: Pokud se všichni hráči zmýlí, karta se vyřadí ze hry.
Aby mohlo začít nové kolo, musí další hráč počkat, až budou všichni připravení. Otočí novou kartu z balíčku a tak dále, dokud nebudou všechny karty otočené.
Důležité:
- Na každé kartě je pouze jeden vetřelec.
- Nikdy není stejný vetřelec na více kartách stejného vzoru.
- Pokud hráč ukáže na správného vetřelce, ale špatně ho pojmenuje, stejně získává kartu.
Konec hry: Hra končí, když už nejsou žádné karty v balíčku: hráč, který získal nejvíce karet, vyhrává hru.
Věk: 5 – 99 let
Počet hráčů: 2 – 4
Obsah: 40 oranžových karet (pantomima), 40 fialových karet (zvuk), 40 zelených karet (pantomima + zvuk)
Cíl hry: Jako první získat 10 karet.
Pravidla hry: Všechny karty se připraví doprostřed mezi hráče. Nejmladší hráč začíná. Hrajeme ve směru hodinových ručiček. První hráč vytáhne jednu kartu a tajně se na ni podívá.
Musí ostatním předvést, co je na kartě zobrazeno (pro jeden obrázek může být více interpretací, záleží na hráči, který předvádí, aby rozhodl, zda slovo nalezené ostatními hráči odpovídá obrázku).
Na základě barvy karty musí hráč slovo předvést pantomimicky (oranžové karty), zvukem (fialové karty) nebo pantomimicky a zvukem (zelené karty).
Pokud některý z hráčů slovo uhádne, ten, který slovo předváděl, si může kartu nechat. Pokud nikdo slovo neuhádne, vrátí se karta dospod balíčku. A je na řadě další hráč, který vytáhne kartu, a poté další.
Podle nálady a věku hráčů si lze předem určit počet karet, které je potřeba získat k výhře. (Např. 5 karet pro rychlou hru, 20 pro delší hru...)
Věk: 6 – 99 let
Počet hráčů: 3 – 8
Obsah: 60 karet postav, 8 karet ukazatelů bodů, 8 karet s výsledky
Cíl hry: Hrajte za přidělené postavy tak, že jim vymyslíte hlas a získáte co nejvíce bodů.
Příprava hry: Rozdejte každému hráči jednu kartu s výsledky a jednu kartu ukazatele bodů, které si položí před sebe tak, aby šipka byla přímo nad číslem 0. Určete „vedoucího castingu“, který povede hru během kola. Vedoucí zamíchá karty postav a rozdá všem hráčům jednu kartu lícem dolů.
Pravidla hry: Hráči se opatrně podívají každý na svou kartu postavy tak, aby ji neodhalili ostatním. Poté vedoucí castingu vybere všechny karty, zamíchá je a položí je lícem nahoru doprostřed stolu.
Vedoucí castingu poté vybere větu, kterou budou ostatní recitovat. Může to být běžná věta, výraz, replika z filmu…
Např.
- Leje jako z konve.
- Pes snědl babičky dort.
- …
Každý hráč ve svém tahu musí zopakovat tuto větu s použitím takového hlasu, který si představí, že má postava na kartě, kterou dostali.
Je tedy důležité změnit svůj hlas snížením nebo zvýšením, ale také přizpůsobit hlasitost, aby vznikl hlas co nejvěrněji připomínající hlas, který si hráč představí u své postavy.
Jakmile všichni hráči zopakují danou větu, vedoucí castingu musí najít, komu patří která postava v jakémkoliv pořadí, pouze na základě toho, jak který hráč změnil hlas. Učni dabéři mu pak řeknou, zda jeho intuice byla správná nebo ne. Každý hráč odhalený vedoucím získává bod, stejně tak získává bod i vedoucí za každou postavu, kterou správně přiřadil.
Pozn.: Vedoucí castingu může, pokud chce, požádat hráče o zopakování věty znovu.
Body počítejte na kartě s výsledky posouváním karty ukazatele bodů.
Když kolo skončí, následující hráč se stává vedoucím castingu a může začít nové kolo.
Pozn.: Pokud jsou všechny karty postav již zahrané, vezměte si vyřazené karty, znovu je zamíchejte a vytvořte z nich nový balíček.
Konec hry: Když už všichni hráči byli vedoucím castingu alespoň dvakrát, porovnejte získané body. Hráč s nejvyšším počtem bodů vyhrál hru.
Varianta vetřelce: Pokud chcete hru trochu zkomplikovat, můžete přidat postavu navíc. Když vedoucí castingu rozdává karty hráčům, přidá dodatečně dvě karty z balíčku a zamíchá je s kartami hráčů. Takže dvě karty na stole nepatří žádnému hráči.
Varianta improvizace: Pro ještě větší zážitek si můžete zahrát s větou v improvizačním režimu. Místo zadání věty určí vedoucí téma (místo, sport, kouzla, …), a hráči musí vymyslet věty, kterými budou odpovídat jeden druhému vždy hlasem své postavy.
Např.: Vedoucí castingu navrhne téma škola a kouzla
Hráč 1: „Tabule ve třídě je ve skutečnosti kouzelný vchod do světa plného bonbonů!“
Hráč 2: „A křídy jsou kouzelné hůlky, které změní v jednorožce každého, kdo se jich dotkne.“
Hráč 3: „A když třikrát tleskneme rukama, začne přestávka.“
Atd.
Věk: 6 – 99 let
Počet hráčů: 2 – 4
Obsah: 4 dřevěné stojánky, 119 karet
Cíl hry: Získat jako první z hráčů 3 karty.
Příprava hry: Každý hráč si vezme jeden dřevěný stojánek a položí ho před sebe. Zamíchejte karty, poté rozdejte každému hráči jednu lícem dolů. Ze zbylých karet vytvořte balíček také lícem dolů a položte ho doprostřed stolu.
Každý hráč vloží svou kartu do dřevěného stojánku, aniž by se na ni podíval tak, aby ostatní hráči mohli vidět obrázek na kartě.
Pravidla hry: Určí se první hráč, který začne hru. Během svého tahu pokládá hráč ostatním hráčům uzavřené otázky (na které se dá odpovědět „ano“ nebo „ne“) týkající se jeho karty. Každému hráči položí jinou otázku.
Když získá odpovědi a myslí si, že ví, co je na jeho kartě, může na konci svého tahu říct svůj tip.
- Pokud tipoval dobře: Hráč získává kartu. Vezme si novou z balíčku. Na řadě je další hráč.
- Pokud tipoval špatně: Na řadě je další hráč. V dalším tahu může pokládat nové otázky a zkoušet znovu uhádnout, co je na jeho kartě.
Konec hry: První hráč, který získá 3 karty, vyhrává hru.
Věk: 6 – 99 let
Počet hráčů: 2 – 4
Obsah: 54 karet (5 sportů x 10 karet od každého sportu + 4 karty vlajek)
Cíl hry: Nasbírejte co nejvíce možných karet sportů a staňte se vládcem oceánu!
Příprava hry: Zamíchejte všechny karty a vytvořte z nich balíček, který umístěte doprostřed stolu. První hráč se vybere náhodně.
Pravidla hry: Každý hráč ve svém tahu provede následující akce:
- Musí si vzít kartu z balíčku a položit ji lícem nahoru doprostřed stolu. Pokud je na stole již karta stejného typu, nová karta se umístí na ni.
- Může, pokud chce, si vzít všechny karty stejného sportu (celý sloupec) ze stolu. Vybraný sport může být jiný než karta, kterou na stůl přidal.
Poté je na řadě hráč vlevo.
V příkladu níže si hráč vytáhne kartu paddleboard (v červeném čtverci), kterou položí na další kartu paddleboardu, která již na stole je. Nabízejí se tři možnosti:
- Vzít si sloupec s kartami paddleboard.
- Vzít si sloupec s kartami kajaku.
- Nevzít si nic a počkat do příštího kola s nadějí, že jeden ze sloupců těchto 2 sportů se zvětší, ale riskovat, že si sloupec vezme jiný hráč.
Když si hráč vezme sloupec karet, vytvoří z nich balíček a položí ho před sebe.
! Každý hráč si smí vzít sloupec se sportem pouze jednou za svůj tah.
Když se z balíčku otočí karta s vlajku, položí se na stůl lícem nahoru.
Konec kola: Kolo končí, když počet karet s vlajkou, které jsou na stole, odpovídá počtu hráčů. Každý hráč spočítá své posbírané karty a zapíše počet bodů. Zamíchejte poté všechny karty, aby mohla začít nová hra.
Konec hry: Hra se hraje ve třech kolech. Vyhrává hráč, který po třech kolech nasbíral celkově nejvíc karet. V případě remízy si zahrajte nové kolo.
Věk: 4 – 12 let
Počet hráčů: 2 – 5
Obsah: 54 karet (9 vzorů x 6 karet od každého vzoru)
Cíl hry: Nejrychleji najít „vetřelce“ (malou věc nebo zvířátko), který se schovává v odlišném vzoru.
Pravidla hry: Zamíchejte 54 karet a položte je do balíčku lícem dolů doprostřed stolu.
Průběh hry: Nejstarší hráč začíná. Poté se hraje ve směru hodinových ručiček. Když jsou všichni hráči připravení a soustředí se, otočí se první karta z balíčku a položí se vedle tak, aby na ni všichni hráči mohli dobře vidět. Všichni hráči hrají najednou a prohlížejí si kartu s cílem najít vetřelce: malou věc nebo zvíře, které nemá nic společného s motivem vzoru na kartě.
První hráč, který myslí, že vetřelce našel, ukáže na něj, aby ostatním ukázal, kde se nachází a nahlas řekne: „Žirafa!“, „Čokoláda“ atd.
- Pokud má hráč pravdu a ostatní hráči se shodnou, že se opravdu jedná o vetřelce, získává kartu a položí si ji před sebe. Poté začíná nové kolo.
- Pokud se hráč zmýlí a ukáže na součást vzoru, a ne na vetřelce, kolo pokračuje bez něj. Ostatní hráči mohou pokračovat ve hledání vetřelce, ale tento hráč se již nemůže účastnit, ani získat kartu. Jakmile jeden z hráčů najde vetřelce, získává kartu a začíná nové kolo.
Pozn.: Pokud se všichni hráči zmýlí, karta se vyřadí ze hry.
Aby mohlo začít nové kolo, musí další hráč počkat, až budou všichni připravení. Otočí novou kartu z balíčku a tak dále, dokud nebudou všechny karty otočené.
Důležité:
- Na každé kartě je pouze jeden vetřelec.
- Nikdy není stejný vetřelec na více kartách stejného vzoru.
- Pokud hráč ukáže na správného vetřelce, ale špatně ho pojmenuje, stejně získává kartu.
Konec hry: Hra končí, když už nejsou žádné karty v balíčku: hráč, který získal nejvíce karet, vyhrává hru.
Věk: 6 – 99 let
Počet hráčů: 2 – 5
Obsah: 86 karet s krokodýlem, 14 bonusových karet, 1 krokodýloměr
Cíl hry: Získejte body za fotografování co nejvíce zvířat a poskládejte zároveň co největšího krokodýla.
Hra pro 3 až 5 hráčů
Příprava hry: Každý hráč si před sebe položí kartu ocasu krokodýla.
Karty s hlavou krokodýla a bonusové karty položte doprostřed stolu.
Zamíchejte karty krokodýlů s nebezpečím 1, 2 a 3 a udělejte z nich balíček, stranou s nebezpečím nahoru a položte ho vedle hlavy krokodýla.
Roztřiďte karty krokodýla s nebezpečím 4 a 5 pro 2. a 3. kolo.
Pravidla hry: Hra probíhá ve 3 kolech. V každém kole se hráči střídají po tazích ve směru hodinových ručiček. Hráč, který je právě na tahu, si může buď vytáhnout kartu krokodýla nebo použít kartu s hlavou krokodýla, aby udělal fotku. Po celou dobu hry se každý hráč snaží zvětšit svého krokodýla.
Vytažení karty krokodýla: Hráč vytáhne kartu „nebezpečí“ navrchu balíčku, aniž by ji otočil. Pouze na základě úrovně obtížnosti se musí rozhodnout, jestli si kartu přidá ke svému krokodýlovi nebo ji dá spoluhráči.
Karty krokodýlů
Karty krokodýlů umožňují hráčům zvětšovat velikost jejich krokodýla a získávat body díky zvířátkům, která se tam nachází. Ale pozor na nečekaná překvapení!
Krokodýl se natahuje! Karta krokodýla se přidá k vybranému krokodýlovi a prodlouží ho.
Návštěva zvířátek! Karty se zvířátky také prodlouží krokodýla a přidají 1 bod za každé zvířátko, které je tam zobrazené.
Zlatý pták je velmi žádaný! Jeho přítomnost přidává 1 bod a umožňuje vytáhnout jednu bonusovou kartu, která přidá tolik bodů, kolik je na ní zobrazeno. Tato akce je možná pouze tehdy, pokud hráč mohl dokončit svého krokodýla, jinak si bonusovou kartu nedobere.
Smůla! Pokud je karta rozmazaná, přidá se ke krokodýlovi. Po 2 rozmazaných fotkách je konec tahu, karta se vyřadí a nepočítá se žádný bod.
Neštěstí! Fotka se nepovedla, tah hráče ihned končí a nepočítá se žádný bod.
Z druhé strany karet s krokodýlem je zobrazena úroveň nebezpečí. Čím je nebezpečí větší, tím větší je riziko, že vytáhnete rozmazanou kartu nebo přijdete o fotku. Nicméně zvířátka a zlatý pták se zde nacházejí častěji.
Je potřeba se naučit, jak správně zvažovat rizika! Čím větší nebezpečí, tím nebezpečnější je si kartu nechat pro sebe, ale o to větší může být i odměna. Naopak si dávejte pozor, abyste soupeřům nedávali příliš mnoho karet v naději, že je tím donutíte prohrát, protože by díky vám mohli nashromáždit spoustu bodů.
Použití karty s hlavou krokodýla:
Ve svém tahu se může hráč rozhodnout nevzít si kartu nebezpečí a použít kartu s hlavou krokodýla, aby dokončil svou fotku. Hráč tak dokončí kolo, jeho krokodýl je v bezpečí, ostatní hráči mu již nemohou dávat karty. Už není ve hře a čeká, až se dokončí kolo a spočítají body. Ostatní hráči mohou pokračovat ve hře.
Je potřeba umět skončit ve správnou chvíli, abyste získali body.
Konec kola: Kolo končí, když žádný z hráčů nemůže dál hrát: buď mají dokončeného krokodýla (s kartou hlavy) nebo protože prohráli kolo kvůli 2 rozmazaným fotkám nebo kartě neštěstí.
1. Krokodýloměr: hráč, který vyfotil nejdelšího krokodýla (s kartou hlavy), získává žeton krokodýloměr. Na žetonu je uvedena délka krokodýla. V dalším kole mohou ostatní hráči překonat rekord v délce a získat tak žeton. Pokud dva hráči překonají rekord ve stejnou chvíli, jde žeton k hráči, který dokončil svou fotku jako první.
2. Hráči, kteří mají zlatého ptáka na svém krokodýlovi si vytáhnou bonusovou kartu, jejíž hodnota se přičte k celkovému počtu bodů.
3. Hráči, kteří mají dokončeného krokodýla (s kartou hlavy) a správně (bez karty neštěstí nebo 2 rozmazaných fotek), vezme všechny karty se zvířátky (včetně zlatého ptáka) a dá je stranou.
4. Všechny karty hráčů, kteří prohráli kolo stejně jako karty krokodýla bez zvířátek ostatních hráčů se vrátí do balíčku.
- Karty s hlavou krokodýla se vrátí zpět doprostřed stolu.
- Hráči si připraví svou kartu ocasu krokodýla, aby mohlo začít nové kolo.
Kolo 2 & 3
Riziko ztráty fotky roste, ale pravděpodobnost získat kartu zvířátka nebo zlatého ptáka také.
- Na začátku 2. kola přidejte karty nebezpečí 4 do balíčku a zamíchejte je s ostatními kartami.
- Na začátku 3. kola přidejte karty nebezpečí 5 do balíčku a zamíchejte je s ostatními kartami.
- Hráč, který získá krokodýloměr začíná následující kolo.
Konec hry – počítání bodů: Po odehrání 3 kol hráči shromáždí všechny karty zvířátek, které nasbírali během hry a spočítají své body.
Každé zvířátko na kartě s krokodýlem znamená 1 bod. V tomto příkladě: na této kartě jsou 3 body.
Hráč, který získá krokodýloměr si na konci hry vytáhne 2 bonusové karty!
Sečteme body všech hráčů. Hráč, který získá nejvíce bodů, vyhrává hru.
Varianta pro 2 hráče
- Každý hráč si vezme před sebe 2 ocasy krokodýla.
- Když si jeden z hráčů vezme kartu krokodýla, vybere si nejdřív, ke kterému z krokodýlů kartu přidá, poté ji otočí. Pokud se rozhodne ji dát svému soupeři, může si on také rozhodnout, ke kterému z krokodýlů ji přidá, dřív než ji otočí.
- Pokud hráč má 2 rozmazané fotky nebo fotku s neštěstím na jednom ze svých krokodýlů, může stále pokračovat ve hře se svým druhým krokodýlem.
- Kolo končí, když jsou všechny fotky dokončené, buď dvěma rozmazanými fotkami, fotkou s neštěstím nebo hlavou krokodýla.
- Konec hry po 3 odehraných kolech, hráči shromáždí všechny své karty se zvířátky, které nasbírali během hry a spočítají své body.
Počet hráčů: 2 - 4
Věk: od 4 let
Obsah: 33 karet (32 karet, ze kterých lze tvořit páry, jeden černý Petr)
Cíl hry: Nekončit hru s černým Petrem v ruce.
Pravidla hry: Nejmladší hráč začíná. Hrajeme po směru hodinových ručiček. Rozdejte všechny karty. Hráči se podívají, jestli mají mezi kartami v ruce nějakou dvojici. Pokud ano, položí je před sebe, lícem dolů.
Poté může hra začít.
První hráč si vytáhne náhodně kartu z ruky hráče, který sedí po levé straně. Pokud může pomocí této nové karty vytvořit dvojici, položí obě karty z dvojice před sebe. Pokud se mu tato karta do žádné dvojice nehodí, nechá si ji v ruce. Poté je na řadě další hráč (ten, který přišel o kartu), aby si vytáhl kartu z ruky svého hráče vlevo. A tak dále.
Všechny karty vytvoří dvojice až na kartu černého Petra!! Tak doufejte, že ji nebudete držet v ruce…
