Věk: 2,5 - 5 let
Obsah: 24 karet (12 rybek)
Cíl hry: Sestavit 4 rybky co nejrychleji.
Abyste v rybolovu uspěli, potřebujete celé rybky! Rychle, kdo jako první uloví všechny 4?
Pravidla hry: Doprostřed stolu rozložte 24 půlek rybek lícem dolů.
Pro nejmenší nebo při prvních hrách, můžete omezit počet rybek na stole (odstraněním obou částí rybek).
Všichni hráči hrají najednou a snaží se postavit co nejrychleji 4 rybky. Správně sestavená rybka má skvrnu jedné barvy!
Konec hry: První, kdo sestaví 4 rybky, vyhrává.
Věk: 2,5 – 5 let
Počet hráčů: 2 - 4
Obsah: 28 kulatých karet + 22 třídících karet
Cíl hry: Zbavit se všech svých karet.
Pomoz najít všem zvířátkům jejich skupinu! Mohou se spojit podle barvy nebo podle druhu zvířátka.
Pravidla hry: Zamíchejte čtvercové třídící karty a položte je do balíčku lícem dolu doprostřed stolu.
Zamíchejte kulaté karty a rozdejte je mezi hráče:
- 10 karet každému při hře ve 2 hráčích
- 9 karet každému při hře ve 3 hráčích
- 7 karet každému při hře ve 4 hráčích
Každý hráč si rozloží své karty lícem nahoru před sebe. Pokud nějaké kulaté karty zůstanou, jsou vyřazeny ze hry pro tuto hru.
Nejmladší hráč začíná, otočí první kartu z balíčku a položí ji vedle.
- Pokud je na kartě bílé zvířátko: může se přiřadit ke všem kartám se stejným zvířátkem nehledě na barvu, které má hráč před sebou.
- Pokud je na kartě barva: může se přiřadit ke všem kartám se zvířátkem dané barvy nehledě na druh zvířátka, které má hráč před sebou.
Pokud hráč nemá kulatou kartu, která odpovídá třídící otočené kartě, nic se neděje a na tahu je další hráč.
Poté další hráč otočí kartu atd.
Pozn.: Když už v balíčku není žádná karta, vezmeme všechny karty, zamícháme je a uděláme nový balíček.
Konec hry: Hra končí, když jeden z hráčů už nemá před sebou žádné karty a tím vyhrál hru.
Věk: 5 – 12 let
Počet hráčů: 2 – 5
Obsah: 54 karet (9 vzorů x 6 karet od každého vzoru)
Cíl hry: Nejrychleji najít „vetřelce“ (malou věc nebo zvířátko), který se schovává v odlišném vzoru.
Pravidla hry: Zamíchejte 54 karet a položte je do balíčku lícem dolů doprostřed stolu.
Průběh hry: Nejstarší hráč začíná. Poté se hraje ve směru hodinových ručiček. Když jsou všichni hráči připravení a soustředí se, otočí se první karta z balíčku a položí se vedla tak, aby na ni všichni hráči mohli dobře vidět. Všichni hráči hrají najednou a prohlížejí si kartu s cílem najít vetřelce: malou věc nebo zvíře, které nemá nic společného s motivem vzoru na kartě.
První hráč, který myslí, že vetřelce našel, ukáže na něj, aby ostatním ukázal, kde se nachází a nahlas řekne: „Koruna!“, „Kostka“ atd.
- Pokud má hráč pravdu a ostatní hráči se shodnou, že se opravdu jedná o vetřelce, získává kartu a položí si ji před sebe. Poté začíná nové kolo.
- Pokud se hráč zmýlí a ukáže na součást vzoru, a ne na vetřelce, kolo pokračuje bez něj. Ostatní hráči mohou pokračovat ve hledání vetřelce, ale tento hráč se již nemůže účastnit, ani získat kartu. Jakmile jeden z hráčů najde vetřelce, získává kartu a začíná nové kolo.
Pozn.: Pokud se všichni hráči zmýlí, karta se vyřadí ze hry.
Aby mohlo začít nové kolo, musí další hráč počkat, až budou všichni připravení. Otočí novou kartu z balíčku a tak dále, dokud nebudou všechny karty otočené.
Důležité:
- Na každé kartě je pouze jeden vetřelec.
- Nikdy není stejný vetřelec na více kartách stejného vzoru.
- Pokud hráč ukáže na správného vetřelce, ale špatně ho pojmenuje, stejně získává kartu.
Konec hry: Hra končí, když už nejsou žádné karty v balíčku: hráč, který získal nejvíce karet, vyhrává hru.
Věk: 5 – 99 let
Počet hráčů: 2 – 4
Obsah: 40 oranžových karet (pantomima), 40 fialových karet (zvuk), 40 zelených karet (pantomima + zvuk)
Cíl hry: Jako první získat 10 karet.
Pravidla hry: Všechny karty se připraví doprostřed mezi hráče. Nejmladší hráč začíná. Hrajeme ve směru hodinových ručiček. První hráč vytáhne jednu kartu a tajně se na ni podívá.
Musí ostatním předvést, co je na kartě zobrazeno (pro jeden obrázek může být více interpretací, záleží na hráči, který předvádí, aby rozhodl, zda slovo nalezené ostatními hráči odpovídá obrázku).
Na základě barvy karty musí hráč slovo předvést pantomimicky (oranžové karty), zvukem (fialové karty) nebo pantomimicky a zvukem (zelené karty).
Pokud některý z hráčů slovo uhádne, ten, který slovo předváděl, si může kartu nechat. Pokud nikdo slovo neuhádne, vrátí se karta dospod balíčku. A je na řadě další hráč, který vytáhne kartu, a poté další.
Podle nálady a věku hráčů si lze předem určit počet karet, které je potřeba získat k výhře. (Např. 5 karet pro rychlou hru, 20 pro delší hru...)
Věk: 6 – 99 let
Počet hráčů: 3 – 8
Obsah: 60 karet postav, 8 karet ukazatelů bodů, 8 karet s výsledky
Cíl hry: Hrajte za přidělené postavy tak, že jim vymyslíte hlas a získáte co nejvíce bodů.
Příprava hry: Rozdejte každému hráči jednu kartu s výsledky a jednu kartu ukazatele bodů, které si položí před sebe tak, aby šipka byla přímo nad číslem 0. Určete „vedoucího castingu“, který povede hru během kola. Vedoucí zamíchá karty postav a rozdá všem hráčům jednu kartu lícem dolů.
Pravidla hry: Hráči se opatrně podívají každý na svou kartu postavy tak, aby ji neodhalili ostatním. Poté vedoucí castingu vybere všechny karty, zamíchá je a položí je lícem nahoru doprostřed stolu.
Vedoucí castingu poté vybere větu, kterou budou ostatní recitovat. Může to být běžná věta, výraz, replika z filmu…
Např.
- Leje jako z konve.
- Pes snědl babičky dort.
- …
Každý hráč ve svém tahu musí zopakovat tuto větu s použitím takového hlasu, který si představí, že má postava na kartě, kterou dostali.
Je tedy důležité změnit svůj hlas snížením nebo zvýšením, ale také přizpůsobit hlasitost, aby vznikl hlas co nejvěrněji připomínající hlas, který si hráč představí u své postavy.
Jakmile všichni hráči zopakují danou větu, vedoucí castingu musí najít, komu patří která postava v jakémkoliv pořadí, pouze na základě toho, jak který hráč změnil hlas. Učni dabéři mu pak řeknou, zda jeho intuice byla správná nebo ne. Každý hráč odhalený vedoucím získává bod, stejně tak získává bod i vedoucí za každou postavu, kterou správně přiřadil.
Pozn.: Vedoucí castingu může, pokud chce, požádat hráče o zopakování věty znovu.
Body počítejte na kartě s výsledky posouváním karty ukazatele bodů.
Když kolo skončí, následující hráč se stává vedoucím castingu a může začít nové kolo.
Pozn.: Pokud jsou všechny karty postav již zahrané, vezměte si vyřazené karty, znovu je zamíchejte a vytvořte z nich nový balíček.
Konec hry: Když už všichni hráči byli vedoucím castingu alespoň dvakrát, porovnejte získané body. Hráč s nejvyšším počtem bodů vyhrál hru.
Varianta vetřelce: Pokud chcete hru trochu zkomplikovat, můžete přidat postavu navíc. Když vedoucí castingu rozdává karty hráčům, přidá dodatečně dvě karty z balíčku a zamíchá je s kartami hráčů. Takže dvě karty na stole nepatří žádnému hráči.
Varianta improvizace: Pro ještě větší zážitek si můžete zahrát s větou v improvizačním režimu. Místo zadání věty určí vedoucí téma (místo, sport, kouzla, …), a hráči musí vymyslet věty, kterými budou odpovídat jeden druhému vždy hlasem své postavy.
Např.: Vedoucí castingu navrhne téma škola a kouzla
Hráč 1: „Tabule ve třídě je ve skutečnosti kouzelný vchod do světa plného bonbonů!“
Hráč 2: „A křídy jsou kouzelné hůlky, které změní v jednorožce každého, kdo se jich dotkne.“
Hráč 3: „A když třikrát tleskneme rukama, začne přestávka.“
Atd.
Věk: 6 – 99 let
Počet hráčů: 2 – 4
Obsah: 54 karet (5 sportů x 10 karet od každého sportu + 4 karty vlajek)
Cíl hry: Nasbírejte co nejvíce možných karet sportů a staňte se vládcem oceánu!
Příprava hry: Zamíchejte všechny karty a vytvořte z nich balíček, který umístěte doprostřed stolu. První hráč se vybere náhodně.
Pravidla hry: Každý hráč ve svém tahu provede následující akce:
- Musí si vzít kartu z balíčku a položit ji lícem nahoru doprostřed stolu. Pokud je na stole již karta stejného typu, nová karta se umístí na ni.
- Může, pokud chce, si vzít všechny karty stejného sportu (celý sloupec) ze stolu. Vybraný sport může být jiný než karta, kterou na stůl přidal.
Poté je na řadě hráč vlevo.
V příkladu níže si hráč vytáhne kartu paddleboard (v červeném čtverci), kterou položí na další kartu paddleboardu, která již na stole je. Nabízejí se tři možnosti:
- Vzít si sloupec s kartami paddleboard.
- Vzít si sloupec s kartami kajaku.
- Nevzít si nic a počkat do příštího kola s nadějí, že jeden ze sloupců těchto 2 sportů se zvětší, ale riskovat, že si sloupec vezme jiný hráč.
Když si hráč vezme sloupec karet, vytvoří z nich balíček a položí ho před sebe.
! Každý hráč si smí vzít sloupec se sportem pouze jednou za svůj tah.
Když se z balíčku otočí karta s vlajku, položí se na stůl lícem nahoru.
Konec kola: Kolo končí, když počet karet s vlajkou, které jsou na stole, odpovídá počtu hráčů. Každý hráč spočítá své posbírané karty a zapíše počet bodů. Zamíchejte poté všechny karty, aby mohla začít nová hra.
Konec hry: Hra se hraje ve třech kolech. Vyhrává hráč, který po třech kolech nasbíral celkově nejvíc karet. V případě remízy si zahrajte nové kolo.
Počet hráčů: 2 - 4
Věk: od 4 let
Obsah: 33 karet (32 karet, ze kterých lze tvořit páry, jeden černý Petr)
Cíl hry: Nekončit hru s černým Petrem v ruce.
Pravidla hry: Nejmladší hráč začíná. Hrajeme po směru hodinových ručiček. Rozdejte všechny karty. Hráči se podívají, jestli mají mezi kartami v ruce nějakou dvojici. Pokud ano, položí je před sebe, lícem dolů.
Poté může hra začít.
První hráč si vytáhne náhodně kartu z ruky hráče, který sedí po levé straně. Pokud může pomocí této nové karty vytvořit dvojici, položí obě karty z dvojice před sebe. Pokud se mu tato karta do žádné dvojice nehodí, nechá si ji v ruce. Poté je na řadě další hráč (ten, který přišel o kartu), aby si vytáhl kartu z ruky svého hráče vlevo. A tak dále.
Všechny karty vytvoří dvojice až na kartu černého Petra!! Tak doufejte, že ji nebudete držet v ruce…
Počet hráčů: 2 – 5
Věk: 4 – 12 let
Obsah: 54 karet (9 motivů x 6 karet od každého motivu)
Cíl hry: Nejrychleji najít „vetřelce“ (malé předměty nebo zvířátka), které se schovávají v prostředí, kam nepatří.
Příprava hry: Zamíchejte 54 karet a udělejte z nich balíček lícem dolů uprostřed stolu.
Pravidla hry: Nejstarší hráč začíná. Dále hrajeme ve směru hodinových ručiček. Když jsou všichni hráči připravení a soustředění, otočí první kartu z balíčku a položí ji vedle tak, aby na ni všichni hráči dobře viděli.
Všichni hráči hrají najednou a prohlížejí si kartu, dokud nenajdou vetřelce: malý předmět nebo zvířátko, které nemá nic společného s motivem na kartě.
První hráč, který si myslí, že vetřelce našel, ukáže na něj prstem a nahlas řekne: „vlk!“, „bota!“ atd.
- Pokud má hráč pravdu a ostatní hráči se shodnou, že správně odhalil vetřelce, vezme si kartu a položí si ji před sebe. Začíná nové kolo.
- Pokud se hráč spletl a ukázal na věc, která na kartu patří a ne na vetřelce, kolo pokračuje bez něj. Ostatní hráči mohou pokračovat v hledání vetřelce, ale tento hráč se již nemůže účastnit a ani získat danou kartu. Jakmile některý z hráčů najde vetřelce, získává kartu a nové kolo může začít.
Pozn.: pokud se všichni hráči spletou, karta se vyřadí ze hry.
Aby mohlo začít nové kolo, následující hráč počká, až budou všichni připraveni. Otočí novou kartu z balíčku a tak dále, až budou všechny karty otočené.
Důležité:
- Každá karta obsahuje pouze jednoho vetřelce.
- Vetřelec není nikdy stejný na více kartách stejného motivu.
- Pokud hráč správně ukáže na vetřelce prstem, ale nepojmenuje ho dobře, získává i tak kartu.
Konec hry: Hra končí, když už není žádná karta v balíčku: hráč, který získal nejvíce karet, vyhrává hru.
Věk: 6 – 99 let
Počet hráčů: 1 – 4
Obsah: 42 karet, 8 žetonů se zvířátky
Na kartách je:
5 různých zvířátek: zajíc, sova, ježek, liška a vlk
4 různé terény: skály, louka, les nebo cesta
Cíl hry: Spolupracovat, abychom co nejrychleji vytvořili skupinky po 5 zvířátkách, aby byli ochráněni před útokem vlků.
Příprava hry: Zamíchejte karty a rozdejte každému hráči 1 kartu. Ze zbytku karet vytvořte balíček, lícem dolů, na jedné straně stolu. Vedle položte 8 žetonů. První karta z balíčku se otočí a položí se lícem nahoru doprostřed stolu.
Pravidla hry: Nejmladší hráč začíná, poté se hraje ve směru hodinových ručiček. Položí svou kartu na stůl s dodržením následujících pravidel:
Karta bez vlka:
- Karty se položí jednou stranou k sobě: Hráč musí položit svou kartu vedle karty, která již na stole leží, tak aby vedle sebe byly dva typy terénu.
- 2 stejné typy terénu (louka, skála, cesta nebo les) se nesmí dotýkat: Hráč nesmí položit svojí kartu vedle jiné, která má stejný typ terénu.
Karta s vlkem:
- Vlk, který je na kartě, slupne zvířátka, která jsou na stole: pole s vlkem se musí umístit na pole se zvířátkem.
Karty s vlkem musí dodržovat stejná pravidla jako ostatní: 2 stejné typy terénu se nesmí nacházet vedle sebe.
Jakmile hráč položí svoji kartu na stůl, vezme si z balíčku novou kartu a na řadě je další hráč.
Skupiny zvířátek: Skupina zvířátek se skládá z 5 stejných zvířátek na různých typech terénu, která leží vedle sebe. Jakmile hráč poskládá skupinu, vezme žeton odpovídající tomuto zvířátku a položí ho na jedno z polí této skupiny.
Pozor: Vlk nemůže sežrat zvířátko, které je součásti již poskládané skupiny 5 zvířátek.
Pozn. Pokud karta s vlkem nemůže být umístěna, vrátí se dospod balíčku.
Konec hry: Hra končí, když je 8 žetonů se zvířátky umístěno nebo když dojdou karty v balíčku.
Body spočítáme tak, že spočítáme počet položených žetonů + počet zbývajících karet.
1 – 7 bodů: Ups… nevyšlo to! Nepovedlo se položit 8 žetonů. Nevzdávejte to a zkuste to znovu!
8 bodů: To není špatné! Dokončili jste 8 skupin s poslední kartou. Zkuste to znovu a navyšte body!
9 nebo 10 bodů: Výborně! Vytvořili jste skupiny všech zvířátek a ještě vám zbylo několik karet!
11 – 13 bodů: Skvěle! Kombinujete efektivitu a rychlost.
14 bodů a více: Jaký talent!
Věk: 6 – 99 let
Počet hráčů: 2
Obsah: 24 karet „draků“ + 11 karet „vítězství“
Cíl hry: Získat 6 karet „vítězství“ a stát se pánem draků.
Kdo bude pánem draků? Vyberte nesilnější draky, kteří vyhrají souboje, ale nezapomeňte, že OHEŇ porazí LES, LES porazí VODU a VODA porazí OHEŇ.
Princip hry: Během 1. fáze hry si hráči vyberou draky, se kterými budou bojovat. Poté ve 2. fázi zuří jeden souboj za druhým.
Příprava hry: Zamíchejte karty „draků“ a rozdělte je do 3 balíčků po 8 kartách, lícem dolů, doprostřed stolu. Vedle položte karty „vítězství“.
Pravidla hry:
1. Fáze – nábor draků
Během této fáze si hráči rozdělí jeden po druhém karty „draků“, které budou mít v ruce pro druhou fázi hry. V každém kole hry si hrající hráč nechá jednu karty a 2 dá druhému hráči.
Nejmladší hráč začíná a stává se hrajícím hráčem v tomto kole. Hrající hráč otočí první kartu z balíčku A. Rozhodne se, že:
- Si nechá tuto kartu: druhému hráči dá první kartu z balíčku B a C.
- Si tuto kartu nenechá: dá ji druhému hráči a otočí první kartu balíčku B.
Stejným způsobem jako předtím se hrající hráč může rozhodnout:
- Nechat si tuto kartu a druhému hráči dá první kartu za balíčku C.
- Nenechat si tuto kartu, dá ji druhému hráči a lízne si a nechá si první kartu z balíčku C.
Pozn.: Karty, které si hráč nechá, si položí před sebe lícem nahoru do jednoho balíčku.
Poté je na řadě druhý hráč, aby se stal hrajícím hráčem a hrál jako předchozí hráč.
Kola se opakují, dokud se nevyčerpají všechny tři balíčky. Poté začíná druhá fáze.
2. Fáze – souboj draků
Během druhé fáze hry se hráči utkají pomocí svých 12 draků, které si rozdělili. Hráči získali 12 karet odpovídající drakům, které nabrali k boji. Souboje probíhají, dokud jeden z hráčů nezíská 6 karet „vítězství“.
Průběh souboje:
- Každý hráč si vybere kartu ze své ruky a položí ji před sebe lícem dolů.
- Hráči otočí své karty najednou.
Výsledek souboje: Abychom zjistili, který drak vyhrál, podíváme se nejprve na druh draka aniž bychom počítali jeho hodnotu.
- Ohnivý drak porazí lesního draka a vyhrává duel.
- Lesní drak porazí vodního draka a vyhrává duel.
- Vodní drak porazí ohnivého drak a vyhrává duel.
Pokud se v souboji utkají dva draci stejného druhu, porovnáme jejich hodnotu, abychom zjistili, který vyhrál: drak s vyšší hodnotou vyhrává souboj.
Hráč, jehož drak vyhrál souboj, získá kartu „vítězství“. Karty „draků“ se vyřadí a začíná nový souboj.
Mimořádný případ: draci hodnoty 1. Pokud hráč vyhraje souboj s drakem hodnoty 1, získá 2 karty „vítězství“ místo jedné.
Konec hry: Jakmile jeden z hráčů získá šestou kartu „vítězství“, okamžitě vyhrává hru.
Pozn.: Může se stát, že hra skončí dříve, než se hráči budou moci zbavit všech svých karet, které mají v ruce.