Věk: 6 – 106 let
Počet hráčů: 2 -5
Čas: 35 minut
Obsah: 1 hrací deska, 5 figurek lodí, 5 blafovacích žetonů, 2 žetony pokladu, 90 karet příslušenství a 10 karet pirátů
Právě začíná honička o dobytí tajného ostrova a získání pokladu. Abyste mohli plout po moři, musíte blafovat, aniž byste byli odhaleni!
Princip hry: Blafování s piráty je blafovací hra. Abyste se mohli posouvat na hrací desce, musíte vyložit sadu stejných karet, ale některé zůstanou skryté. Záleží na protihráčích, zda odhalí vaše blafování.
Příprava hry: Hrací desku položte doprostřed stolu. Jeden z žetonů pokladu položte na oba ostrovy pokladů, stranou se zavřenou truhlou nahoru. Pozor, nikdo nesmí vidět druhou stranu žetonů pokladu.
Každý hráč si vezme figurku jedné barvy a odpovídající blafovací žeton. Položí svou figurku na startovní políčko a svůj žeton piráta položí před sebe.
Všechny karty se zamíchají. Každý hráč dostane 5 karet, zbytek zůstane jako dobírací balíček, lícem dolu, na hrací desce v odpovídajícím poli.
Pravidla hry: Začíná nejmladší hráč, dále se pokračuje po směru hodinových ručiček.
Ve svém tahu smí hráč:
- Buď si líznout dvě karty, vzít si je do ruky a poté udělat jednu ze dvou následujících akcí:
Vyložit sadu karet se stejným příslušenstvím a u toho blafovat nebo neblafovat nebo vyhodit jednu z karet v ruce
- Nebo provést nalodění
Vyložení sady karet: Sada musí obsahovat 3, 4 nebo 5 karet stejné barvy (karty příslušenství nebo pirátů). Tato sada musí být vyložena tak, aby 1 nebo 2 karty byly viditelné, ostatní karty jsou vyloženy lícem dolů.
V tuto chvíli hry se hráč může rozhodnout, jestli bude blafovat (nebo ne). Lícem dolů může totiž vyložit karty, které jsou rozdílné od těch, které jsou lícem nahoru.
Hlasování: Jakmile hráč vyloží sadu karet, protihráči se musí rozhodnout, jestli hráč blafuje nebo ne. Všichni mohou nahlas situaci komentovat, ale hlasování musí zůstat tajné.
Hráči hlasují pomocí svého blafovacího žetonu, který položí na stůl nahoru stranou dle svého výběru („blaf“ nebo „neblaf“), ale zakryjí ho rukou, aby ho nikdo jiný neviděl.
Hráč, který vyložil sadu vybere jedno z hlasujících. Ten zvedne ruku ze svého žetonu a ukáže svou volbu. Všechny vyložené karty ze sady se odkryjí.
1) Hlasování určilo, že hráč neblafoval: Hráč, který vyložil sadu (ať už blafoval nebo ne) posune svou figurku na hrací desce o tolik polí, kolik karet vyložil v sadě (pokud vyložil 3 karty, posune se o 3 pole atd.). Hlasující svou figurku neposouvá. Karty ze sady se odloží lícem nahoru do odpovídajících polí na hrací desce.
Poté pokračuje další hráč.
2) Hlasování určilo, že hráč blafoval, přestože neblafoval: Hráč, který vyložil sadu, posune svou figurku o tolik polí, kolik karet měl v sadě (pokud vyložil 3 karty, posune se o 3 pole atd.) Hlasující hráč, který obvinil hráče neprávem, posune svou figurku o 2 pole zpět. Karty ze sady se otočí lícem nahoru a odloží se na odpovídající pole na hrací desce.
Poté pokračuje další hráč.
3) Hlasování určilo, že hráč blafoval a opravdu to tak je: Hráč, který vyložil sadu, si vezme zpět své vyložené karty a svou figurku neposouvá. Hlasující, který odhalil, že hráč blafoval, posune svou figurku o tolik polí, kolik karet je ve vyložené sadě.
Poté pokračuje další hráč.
Odložení karty z ruky: Pokud hráč nevykládá sadu, musí odložit jednu ze svých karet v ruce a položit ji obrázkem nahoru na odpovídající pole na hrací desce. Pokud drží v ruce méně než 5 karet, neodkládá hráč v tomto kole žádnou kartu.
Poté pokračuje další hráč.
Pozn.: Pokud už v dobíracím balíčku nejsou žádné karty, všechny odkryté karty na desce se znovu zamíchají a položí do balíčku lícem dolu, aby vytvořily nový dobírací balíček.
„Na palubu!“: Hráč se také může rozhodnout pro akci „nalodění“. Této akci věnuje celý tah a nemůže si dolíznout karty, vyložit sadu karet ani odložit kartu během svého tahu.
K nalodění je potřeba mít v ruce kartu piráta.
Hráč vyloží kartu piráta na hrací desku a nahlas řekne „Na palubu!“. Určí jednoho hráče, který se nachází před ním na trase (např. hráče, jehož loď je první) a poslepu vytáhne 3 z jeho karet a nechá si je v ruce.
Použitá karta piráta se odloží lícem nahoru do odpovídajícího pole na hrací desce. Poté pokračuje další hráč.
Pozn.: Hráč, jehož loď je první, nemůže akci nalodění provést.
Konec hry: Když jeden z hráčů dorazí až k jednomu z pokladů na ostrov, jeho figurka se zastaví na tomto poli a otočí se žeton, který je tam umístěný: pokud se tam poklad nachází, stává se hráč vítězem hry!
Pokud se žeton s pokladem nachází na druhém poli, všichni hráči se snaží dorazit tam jako první. Ten, kterému se to povede, stane se vítězem hry!