DJ08540 POTOMAC
Pro děti 5-10 let, pro 2-4hráče,čas trvání hry cca 10min
Obsah: 1 hrací deska, 2 rafty, 4 bonusové karty, 6 zvířecích figurek, 1 figurka vlka, 1 kostka.
Zvířátka se potřebují dostat do lesa přes řeku Potomac. Nejprve však musí překročit řeku a pak mýtinu.
Cíl hry: Potomac je hra o spolupráci. Musíš se pokusit pomoci 6 zvířátkům dostat se k lesu, aniž by některé spadlo do vody nebo bylo chyceno vlkem.
Příprava hry: Umístěte hrací plochu doprostřed. Umístěte zvířátka na začátek břehu řeky. Vlk je na mýtině, bonusové karty umístěte lícem dolů a vory na řeku
Pravidla hry: Nejmladší hráč začíná a hra pokračuje ve směru hodinových ručiček. Jedná se o kooperativní hru: všichni hráči mohou hrát všechny figurky. Můžete společně diskutovat, kterou figurkou se má hrát, ale konečné rozhodnutí náleží hráči, který je na řadě.
Závod zvířátek: Zvířátka musí překročit řeku pomocí voru a poté přes mýtinu dostat lesa.
Hráč hází kostkou:
- Hráč posouvá zvíře podle svého výběru (s výjimkou vlka) o jedno pole vodorovně nebo svisle (nikoli diagonálně). Pozn.: pokud jsou dva vory vedle sebe, figurka se může posunout z jednoho na druhý.
- Přesuňte vor dle svého výběru na řece o jedno pole doprava. S vorem se pohybuje jakákoli figurka na voru!
Pokud vor opustí desku, znamená to, že spadl do vodopádu. Tento vor je po zbytek hry vyřazen.
Pokud druhý vor spade do vodopádu, žádný další již není k dispozici a zvířátka už nemohou překročit řeku!
Poznámka: dva vory nemohou být najednou na stejném políčku.
- Přesuňte vlka o jedno pole směrem k červeným květům na mýtině (směrem doleva). Pokud je vlk již na levé straně desky, vlk se pohybuje zpět do pravého prostoru.
- Přesuňte vlka o jedno pole směrem ke žlutým květům na mýtině (směrem doprava). Pokud je vlk již na pravém místě na desce, vlk se pohybuje zpět doleva.
Na jednom poli mohou být pouze dvě figurky. Jakmile zvířátko dorazí na jeden z lesních polí, nemůže být dále přemístěno.
Pokud vlk dorazí na místo, kde je zvířátko, potom ho vlk chytí!
Hráč provede akci vyznačenou na kostce a na tahu je další hráč a hází kostkou.
Obranné karty: K dispozici jsou čtyři bonusové obranné karty. Jsou umístěny na čtyřech z pěti políček v lese. Když se hráč dostane na jedno z těchto polí se svou figurkou, vyhraje tuto obrannou kartu. Tyto karty sdílejí všichni hráči a lze je použít kdykoli během hry. Na jeden tah může být použita jenom jedna karta. Jakmile je použita, je ze hry vyloučena.
Zastav vlku: Když použije hráč tuto kartu, vlk se nemůže hýbat, i když kostka říká, že se táhne vlkem.
Skok: Když hráč použije tuto kartu, může se svou figurkou přeskočit vlka.
1. Vodorovně: umožňuje hráči vyhnout se vlkovi, pokud vlk napadne místo, kde je zvířátko, tak si s použitím této karty vymění místa. Tj. vlk se přesune na místo zvířátka a hráč svou figurku zvířátka umístí na pole po vlkovi.
2. Svisle: při výstupu z voru jde zvíře přímo do lesa.
Konec hry: Hra končí, když šest zvířátek bezpečně dorazí do lesa na druhé straně řeky. Bravo! Všichni jste vyhráli! Pokud však během hry jedno ze zvířátek chytí vlak nebo pokud jedno ze zvířátek spadne s vorem do vodopádu, hra se zastaví a všichni prohrávají!
Pokud oba vory sjedou z řeky do vodopádu, zvířátka nemají jak překročit řeku a hra také končí.
Pozn: varianta jednodušší hry – můžete si zvolit hru s 5 figurkami místo s 6 (při sestavování hry umístěte každé zvířátko na počáteční místo).